17/01/2017

Postřehy z Málagy #13

19.12.2016 Pondělí
Kokosové kuličky

Začínám si připadat jako žena. Peču cukroví, přemýšlím nad salátem a chybí mi Vánoční výzdoba a sníh... Jenže si nemyslete, že upíct cukroví ve Španělsku je něco jednoduchého. tak zaprvý nemám tu troubu, což výběr dost zužuje na "nepečené". Protože peču já, tak "peču" kokosové kuličky, protože ty mi chutnaj nejvíc. Jenže... tu nemají ani jednu ingredienci správnou. Nemají tu nic jako moučkový cukr... v prodeji je kromě krystalu jen jedno růžové balení, na kterém píšou "jemný cukr na dorty", tak doufám, že bude připomínat něco, co nejsou kostky. A ony jsou to kostičky = takový krystal s menšími krystaly. Kokos naopak strouhají na 5x větší kousky než my, takže pochybuju, že vůbec bude držet na kuličkách při obalování. Nějakou tu heru taky nenajdete, takže máslo a kuličky musí zůstávat v lednici. Holandské kakao? Neexistuje. Mají jen sladký Nesquick (jo, tak mi říkáme cereáliím od nestlé, ale tady je to něco jako granko) a v oddělení na pečení mikrokrabičku kakaového prášku na dekoraci. Musí stačit... A na závěr rum. Ten jsme zrovna doma měli, takže beru jaký je. Bílý, nevoní a když ho ochutnám, tak se šklebím jako blázen. 





Je to tedy takové vcelku improvizované pečení. Nicméně se u toho nasměju jako blázen a povede se mi vytvořit něco, co opravdu vypadá (a z větší části i chutná) jako naše domácí kokosové kuličky.

21.12.2016 Středa
Jóga

Jedeme někam doprostřed ničeho po polní cestě na úpatí hor. Mezi kopcem A a kopcem B se tu na stráni krčí baráček. Nejspíš to býval statek, teď je z něj takové centrum. Pořádají tu kurzy jogy, kurzy masáží a podle mě by měli začít i s kurzem sledování hvězd. Výhled je tu nádherný, jak okolo nejsou žádná pouliční světla. 

trvá to celé dvě hodiny a kdyby mi nemrzly nohy, snad by se mi to i líbilo. Pro příště se ale asi vrátím k józe, které rozumím (= anglicky).

23.12.2016 Pátek
Bramborový salát

Úplně stejná story jako v pondělí s cukrovím. Akorát že na salát tu existují jak brambory, tak nějaká ta zelenina... a majonéza tu podle mě chutná jinak, ale pořád je to majonéza. Jen ty okurky tomu fakt chyběly. Každopádně podtrženo sečteno to zase chutná jako salát, takže to počítám mezi výhry.

24.12.2016 Sobota
Pantomima

Nejdřív mi ani nepřijde, že jsou Vánoce, jak jsem celý den v práci. Ale jen přijdu domů, bombardují mě skajpováním... Je to docela vtipné slavit Vánoce s rodinou přes skype. Obzvlášť, když mi nefunguje mikrofon, a tak si tu hraju pantomimu. Někdo by to měl natočit... a taky mi koupit aktivity. Slibuju, že vyhraju. 

25.12.2016 Neděle
Vítané i nevítané návštěvy

Tady ve Španělsku se Vánoce slaví 25., celý den se jí, mluví a dávají dárky. Naprosto KAŽDÝ je s rodinou... až na Rosu. Odpoledne si jde prohlídnout byt a plíseň, kterou máme přes celý strop na toaletě. A pak tam prostě tak nějak lelkuje. Proč? Copak nemá co dělat? Moc to nechápu, každopádně během následujícího týdne přijde ještě asi 4x. Většinou proto, aby vymalovala koupelnu... ale o tom jindy. 

Dnes večer přijede Filip a já se na něj neuvěřitelně těším... 

Večeře na zlatých talířích, dárky se nevejdou ani pod stromeček (palmičku), takže jsme na tom myslím celkem dobře!




No comments:

Post a Comment